Ako začať posielať?

1.

Stiahnite si aplikáciu

V Google Play a AppStore si stiahnete aplikáciu „Zásielkovňa“ a zadajte svoje meno, telefón a email. Aplikácia Vám zobrazí prehľad výdajných miest, všetky Vaše historické a aktuálne doručované zásielky, ich stav a po novom, možnosť ich odoslania.

2.

Zadajte zásielku do aplikácie

Samotné odosielanie zásielky je doslova na pár klikov. Stačí zadať meno príjemcu, jeho telefón a e-email, vybrať cieľové výdajné miesto (prípadne doplnkové služby - Pripoistenie alebo Dobierka). Cenu vidíte vždy prehľadne a bez skrytých poplatkov. Platenie je rýchle, bezpečné a prebieha online cez platobnú kartu. Po zaplatení je zásielka vložená k nám do systému, čo Vám potvrdí správa o vygenerovanom hesle.

3.

Zásielku prineste na ľubovoľné podacie miesto

Teraz už stačí iba zásielku správne zabaliť a doniesť na najbližšie podacie miesto Zásielkovne, kde si ju obsluha po kontrole vygenerovaného hesla prevezme.

A to je všetko! Žiadne papierovanie, žiadna tlač štítkov, žiadne čakanie.

Otázky a odpovede

Ako začať posielať

Iba mobilný telefón a online platbu kartou.

Pozn. Vďaka digitalizácii procesov Vám môžeme ponúknuť naozaj výnimočne nízku cenu doručenia.

  1. Do mobilného telefónu si nainštalujete aplikáciu Zásilkovňa a zadáte registračné údaje (meno, telefón, e-mail). Tieto údaje zadávate iba raz. Pri každom odosielaní zásielky si Vás aplikácia pamätá a vďaka tomu nemusíte údaje zadávať znovu a znovu.
  2. V aplikácii kliknete na políčko „Odoslať zásielku“, vyplníte údaje o príjemcovi, vyberiete cieľové výdajné miesto, zvolíte dodatočné služby (napr. Dobierku) a zaplatíte online platobnou kartou. Takto je zásielka zaevidovaná u nás v systéme a zobrazí sa Vám identifikačné heslo zásielky.
  3. Zásielku dobre zabaľte (tipy, ako správne baliť zásielky nájdete tu ), prineste nám ju na ľubovoľné podacie miesto a obsluhe poviete iba identifikačné heslo pre vygenerovanie štítku. Obsluha štítok nalepí na zásielku a prevezme si ju od Vás.

A to je všetko. Na podacom mieste strávite chvíľu. Všetko ostatné vykonáte z pohodlia domova. Takto netrávite dlhé minúty čakaním ani vypisovaním zbytočne dlhých papierových formulárov.

Zásielku bez dobierky je možné poslať už od 2,50€, s dobierkou už od 3,50€. Jedná sa o naozaj skvelé ceny. Kompletný cenník nájdete tu.

Službu Medzi nami je možné využiť kdekoľvek, kde je náš podací Z-Point. Aktuálne ich máme viac než 500 po celom Slovensku a ich zoznam nájdete tu.

Parametre a balenie zásielok

Áno. Momentálne ponúkame iba jednu veľkostnú a váhovú kategóriu. Jedná sa o zásielky s najdlhšou stranou 50 cm a súčtom dĺžky, šírky a výšky zásielky do 120 cm. Maximálna váha zásielky je 5 Kg. Minimálny rozmer zásielky nemôže byť menší ako 10 x 7 x 1 cm.

To znamená, že nie je možné doručiť zásielky::
- tažšie ako 5 Kg
alebo
- ich najdlhšia strana je dlhšia ako 50 cm
alebo
- ich najmenšia strana je menšia ako 1 cm (tenké poštové obálky s dokumentmi)
alebo
- súčet dĺžky, šírky a výšky je väčší ako 120 cm

Pozn. Každá zásielka musí byť premeraná priamo na podacom mieste alebo počas triedenia na depe. Pokiaľ nesplní vyššie uvedené podmienky, bude vrátená späť odosielateľovi bez možnosti vrátenia zaplatenej čiastky.

Všetko čo spĺňa parametre a obchodné podmienky. Najčastejšie: oblečenie, detský tovar, hračky, knihy, učebnice a skriptá, drobnú elektroniku (mobilné telefóny, powerbanky, notebooky, GoPro kamery, drony, drobné príslušenstvo a i.), zberateľské predmety, média (hry, hudba na CD, DVD a i.), herné príslušenstvo, menšie športové vybavenie a i.

  • Veľké, objemné alebo ťažké zásielky (nábytok, pneumatiky, TV a i.)
  • Tekutiny (čistiace prostriedky, alkohol, zaváraniny a i.)
  • Veľmi krehký a citlivý tovar (porcelán, sklo, diagnostické prístroje a i.)
  • Nebezpečný a nelegálny tovar (drogy, výbušniny, horľaviny a i.)
  • Kompletný zoznam nájdete tu.

Každá zásielka musí byť zabalená správnym spôsobom. Tovar musí byť dostatočne chránený pred nárazmi (napr. pri jazde v nákladnom aute). Obal musí byť pevný (napr. škatuľa) a tovar nesmie poletovať vo vnútri – musí byť chránený výstelkou.

Nemajte obavy, tlač štítkov na podacom mieste je zahrnutá v cene poskytovanej služby. Prebieha plne automaticky pre všetky zásielky podané prostredníctvom mobilnej aplikácie. Preto doma tlačiareň na vytlačenie štítku nepotrebujete.

Aplikácia a platba

Nemusí, aplikácia je potrebná iba pre odosielateľov. Pokiaľ príjemca mobilnú aplikáciu má, bude mať lepší prehľad o zásielke.

Tieto údaje slúžia ako dôležitý komunikačný a identifikačný kanál. Na e-mail Vám posielame všetky doklady (prijatie zásielky, informácie o platbe a i.) Telefónne číslo je dôležité pre spárovanie účtu s mobilnou aplikáciou.

Komunikácia prebieha online, preto je prístup k internetu nevyhnutný.

Nemusíte sa báť. Túto službu zastrešujú spoločnosti Zásielkovňa a banka ČSOB. Všetky dáta su tak úplne a anonymne chránené.

Bohužiaľ, takýto spôsob platby momentálne nie je možný.

Vôbec sa nič nedeje. Pokiaľ máte zásielku zaplatenú a neodnesiete ju na podacie miesto, zásielka sa po 5 dňoch automaticky stornuje sama. Platba sa Vám vráti späť na účet. Zvyčajne do 2 dní.

Žiadne nie sú. Mobilná aplikácia Vám vždy ukáže konečnú cenu, ku ktorej sa nič iné nepripočíta. V prípade, že prekročíte váhové či rozmerové limity, zásielka Vám bude vrátená späť.

Áno, potvrdenie Vám ukáže priamo aplikácia a zároveň Vám odošleme doklad o zaplatení v elektronickej podobe na Váš e-mail.

Držíme sa zásad GDPR. Vaše dáta slúžia len na potrebu doručenia zásielok a pre komunikáciu služieb spoločnosti Zásielkovňa s.r.o.

Podanie zásielok

Náš IT systém toto zámerne neumožňuje. Princíp celej našej služby je práve v tom, že všetky možné kroky vykonávame mimo podacieho miesta. Vďaka tomu je podanie zásielok bez čakania.

Áno, akonáhle poviete obsluhe identifikačné heslo zásielky, dôjde k fyzickému prijatiu (zmení sa stav v mobilnej aplikácii) a zároveň odošleme doklad o prijatí zásielky v elektronickej podobe na Váš e-mail.

Doručenie zásielok

Štandardne 1-2 pracovné dni. Dobu doručenia negarantujeme, ale urobíme maximum pre to, aby sme Vašu zásielku doručili čo najskôr.

Počas víkendov a sviatkov je logistika pozastavená. Výdajné miesta, ktoré majú počas tejto doby otvorené, môžu zásielky vydávať.

Momentálne len na výdajné miesta. Do budúcna je v pláne spustenie služby doručenia na konkrétnu adresu.

Momentálne na Slovensku a v Čechách. Do konca roka bude možné posielanie zásielok do Maďarska. V roku 2020 bude možné zasielanie do celej Európy, samozrejme za skvelé ceny.

Dobierka a Ďalšie služby

Áno, obe možnosti sú možné. Výber dobierkovej sumy je za príplatok – podľa cenníku. Je potrebné zadať bankový účet, na ktorý bude čiastka uhradená.

Suma by mala byť pripísaná do 10 dní od dňa vyzdvihnutia zásielky príjemcom.

Výdajné a podacie miesta

Z-Point je akékoľvek výdajné alebo podacie miesto Zásielkovne.

Takmer áno. Približne 97% všetkých výdajných miest umožňuje aj príjem zásielky. Ako bude v zozname označené, kde je možný podaj? Ich zoznam nájdete tu.

Reklamácie

Aby sme mohli reklamáciu akceptovať, musia byť splnené tieto body:

  1. Správne zabalená zásielka – každá zásielka musí byť zabalená tak, aby obal a výplň zásielky poskytovali dostatočnú ochranu prepravovanému tovaru. Počas dopravy pôsobí na zásielku množstvo tlaku (napríklad pri naloženom aute a jazde na poškodených cestách). Je potrebné pripraviť zásielky k možnému pádu z výšky 1 m. Obal a výplň zásielky musí tovar ochrániť aj v tomto prípade, pretože nie je možné tieto tlaky 100% eliminovať.
    Návod na správne balenie zásielok nájdete tu.
  2. Poškodený obal zásielky – pokiaľ obal javí známky poškodenia je to vždy známka toho, že tovar nebol správne zabalený. Spôsob poškodenia obalu dokáže celkom presne učiť, k akému poškodeniu došlo.
  3. Kontrola obalu zásielky priamo na výdajnom mieste – príjemca si musí zásielku počas výdaja zásielky skontrolovať a pokiaľ je obal poškodený, môže zásielku vrátiť späť. Ak si zásielku odnesie z výdajného miesta preč, nie je možné reklamáciu uznať, pretože nebude možné s istotou určiť či nedošlo k poškodeniu počas prepravy. Aby sme predišli nedorozumeniu, posielame každému príjemcovi služby #MedziNami SMS správu, či notifikáciu do aplikácie, kde ho o potrebne kontroly zásielky informujeme.

V okamihu prevzatia zásielky na výdajnom mieste patrí zásielka odosielateľovi, tzn. že vo väčšine prípadov podáva žiadosť o reklamáciu práve odosielateľ. V prípade, že si nie ste istý, využite náš reklamačný formulár a my sa Vám ozveme.

Pre uplatnenie reklamácie nás kontaktujte na reklamacie@zasielkovna.sk
Prípadne osobne - Kopčianska 92/A, 852 03 Bratislava - Petržalka.

Výdajné miesto je zmluvným partnerom len pre výdaj a príjem zásielok. IT systém, ktorý majú k dispozícii ani ich zaškolenie neumožňuje príjem reklamácií. Je to z dôvodu, aby sme maximum úkonov vykonávali mimo výdajných a podacích miest a nevytvárali tak zbytočné čakanie zákazníkov.

30 dní od prijatia požiadavky.

Predmetom reklamácie môže byť strata zásielky, poškodenie či úbytok obsahu a iné.

V prípade straty či kompletného zničenia zásielky bude odosielateľovi vyplatená finančná čiastka, ktorá zodpovedá hodnote zásielky. Každá zásielka je pri zadávaní do systému automaticky ohodnotená na 20€, ale je možné nastaviť aj vyššiu hodnotu a to až do výšky 200€ (za poplatok).

V prípade poškodenia obsahu zásielky je zahájený reklamačný proces, ktorý skúma, z akého dôvodu k poškodeniu došlo. V tomto kroku skúmame kvalitu obalového a výplňového materiálu. V prípade oprávnenej reklamácie je vyplatená čiastka zodpovedajúca hodnote zásielky.

V prípade úbytku obsahu zásielky bude záležitosť predaná do rúk Polície SR. Zásielkovňa je v takom prípade pripravená poskytnúť plnú súčinnosť, vrátane poskytnutia záznamov kamerového systému. V prípade preukázania, že k úbytku došlo počas prepravy, bude odosielateľovi vyplatená čiastka zodpovedajúca hodnote zásielky a následne bude spoločne s ďalšími nákladmi vymáhaná od páchateľa.